2013/09/06

Saya dah masuk Kuantan!!

Bismillahirrahmanirrahim.

Ha, apa khabar semua? Dah lama sungguh saya tak update cerita-cerita baru di blog ni kan. Maklumlah, sepanjang cuti hari tu, susah sikit nak buka internet.

Baiklah, kali ni saya nak mulakan dengan cerita yang paling baru. Saya dah masuk ke UIAM Kuantan! Dan, bidang yang saya dapat…jeng, jeng, jeng…


Yea… Alhamdulillah. Dapat jugak apa yang saya minta hari tu. Kira rezeki la, batch kami cuma ada dalam 40 orang saja untuk bidang ni, dan kamilah batch pertama untuk bidang baru ni.

Hm, nak mai Kuantan ni bukannya dekat. Jauh gila dari Kedah nu. Petang 2hb naik bas dari Aloq Staq, 6 jam baru sampai KL. Singgah di rumah abang sat di Wangsa Maju dan tidoq di sana satu malam. Esoknya 3hb, pagi-pagi lagi dah kena keluaq bertolak ke Kuantan untuk pendaftaran.

Hari pendaftaran taklah penat sangat cuma sebab nak kena angkut barang dari parking ke mahallah. Saya dapat Mahallah Maimunah, dekat sangat dengan Masjid Sultan Haji Ahmad Shah. Ditemani dengan 3 orang roommates yang mai dari serata ceruk, saya dapat compartment yang paling besaq! Hehe, depa pakat dok jeles kat saya.

3 hari pertama di sini, kami kena hadir Ta’aruf Programme. Memang standard la dengaq briefing tu, briefing ni. Tapi, bosan-bosan pun tetap kena dengaq sebab ni lah yang kami akan hadapi sepanjang 4 tahun di sini.

Hari terakhir Ta’aruf Programme, kami ada special briefing on Kulliyah. Dari Grand Hall, kami naik bas ke bangunan Kulliyah of Science. Jauh sangat ka sampai kena naik bas? Memang jauh. Kalau nak jalan tu memang boleh, tapi takut sampai-sampai satgi orang dah habis briefing pun.

Hari ni, ada Tilawah Placement Test (TPT) tapi saya tak payah pi pun sebab dulu dah lulus ujian ni di CFS. Jadi, ni lah masa untuk berehat sat sebelum mula kuliah minggu depan. Tak sabaq rasanya nak merasai kehidupan sebagai pelajar di sini.

Oh, ya. Kalau nak tau lagi pasal Applied Chemistry, insyaAllah saya akan cuba update dari masa ke semasa di blog ni. Buleh la share information penting dengan hampa kan.


Jumpa lagi, wassalam.

0 comments: